11 mrt 2013

Cocktail: Gin - bloedappelsien - soda

Nu mag ik zowat heel mijn volwassen leven op behoorlijk amateuristische wijze met een fototoestel zijn bezig geweest, Instagram, daar doe ik pas sinds een maand of drie aan mee. Leuk alvast is het feit dat er daar soms bijzonder aanstekelijke foto's de revue passeren. En die dienen dan weer als inspiratie tijdens een dood momentje.

Een beetje kleur, de vermelding gin en bloedappelsien... meer had ik niet nodig om zelf aan de slag te gaan in de Home Bar. Gin had ik staan, de sodasiphon was net gevuld en bloedappelsienen lagen als bij wonder ook in het rek. Onlangs zelfs nog bloedappelsienen gedroogd dus zelfs de garnituur zat snor. Zaterdagnamiddag, tijd voor een drankje.

Nodig:

60 ml gin, 30 ml sap van een bloedappelsien, 10 ml citroensap, soda, ijsblokjes, shaker

Aan de slag:

De shaker voor de helft vullen met ijsblokjes. Gin, (ik gebruikte Bombay Sapphire), citroensap en bloedappelsiensap toevoegen  en 15 seconden goed shaken. Je drankje door een zeefje in een met drie ijsblokjes gevuld glas gieten en aanlengen met sodawater. Garneer met een schijfje bloedappelsien.


Gin, bloedappelsien, citroen en soda


Lang niet slecht maar het miste iets. Misschien eens met de verhoudingen spelen maar op een gewone zaterdag wist ik dit alvast wel te smaken. Lang leve confituurpotten trouwens. Bijna zo cool als een vintage cocktailglas.

1 opmerking:

Anoniem zei

Heb uw recept geprobeerd en ja er is iets dat er in mis loopt, 2de poging soda achterwege gelaten, 1cl gin verminderd, vervangen door 2 cl vodka en 1 cl suikerwater, resultaat iets zoeter, goed voor zoetebekken, 3de poging: 1 kruidnagel mee in de shaker en het resultaat begint te komen. 4de poging kruidnagel weglaten en aan een ander kruid beginnen denken maar die 4de poging zal voor later zijn, ( begin aan basilicum de denken en 1 cl meer bloedappelsiensap)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...